Balavány György hosszadalmas év végi örökérvényűjében Krisztus emberi természetére apellál és ennek nyomán azt következteti ki, hogy Krisztus ugyanúgy érezhetett vágyakat – mint mi magunk – tehát: szexuális értelemben is. Teszi ezt azzal az indoklással, mert EMBER VOLT és mivel ember, ezért férfiként vágyakozhatott nőre, illetve mivel Balavány immár a szivárványpropaganda képviselője ezért szerinte nem zárható ki, hogy Jézus férfiakra vágyott.
Szögezzük azért le, hogy olyan nagy és ritka tehetség tűnik fel itt előttünk, ami a maga nemében páratlan: belelátás valaki legrejtettebb vágyaiba, időn és téren túl… A képesség grandiózus voltát egyébként az is fémjelzi, hogy az eltelt évezredek nem jelentetnek semmiféle akadályt! Bizony!
Túl azon, hogy persze teljesen normális reakció minden épp hitű ember részéről a heveny lelki és mentális összerándulás, görcs, fájdalom és ezt követő felháborodás, de talán érdemes megnézni, hogy miért nem igaz, amit Balavány mond.
Természetesen a Biblia és az evangéliumok szerint. Merthogy Jézus kapcsán ezekből az írásokból kaphatunk hiteles tájékoztatást. Persze nem zárhatjuk ki annak esélyét, hogy egyszer csak megszületik a “Balavány evangéliuma”, azt viszont igen, hogy számottevő hivatkozássá lesz valaha is. Így mi a magunk részéről megmaradnánk az eredeti írásoknál.
JÉZUS KRISZTUS – EMBER
Jézus Krisztus valóban ember volt, mert az Atyának úgy tetszett, hogy a Fiú testet öltsön és így váltsa meg a bűnös embert kereszthalála által. Az is teljesen világos, hogy Krisztus nem úgy ölt testet, mint az antik istenek – emberi test ruháját magukra véve, hanem megszületik, mint mi mindnyájan.
AZONBAN Ő és mi közöttünk mégiscsak van egy nagy különbség és ez messze nem elhanyagolható! Nevezetesen, hogy a fogantatása a Szentlélektől van! Ez azért fontos, mert abban az esetben ha Krisztus egy férfi és egy nő szerelméből fogan meg, akkor nem csak emberi természetű lesz, hanem örökli a mi bűnössé lett emberi természetünket. Ez esetben viszont nem tudta volna megváltani az embert, mert bűnös embert csak bűntelen válthat meg. A valóság azonban a Szentlélektől való fogantatás, ezért Krisztus emberi természete a bűnt nem örökölte. Kísérthető (meg is kísérti az ördög többször is), ám az ördögnek nincs egy “talpalatnyi földje” se Jézusban, mert benne nem volt bűn. Mondhatnánk azt is, hogy
Jézusnak a kísértéssel és a bűnnel szemben az első védvonala a tiszta emberi természete! A bűn az Ő számára emberként is idegen.
Ez abban is megmutatkozik, mikor Krisztus már a kereszt felé tart, ám az Ördögnek nem sikerült egyetlen kísértése sem, így még mindig tiszta, bűntelen Jézus emberi természete: “Jön a világ fejedelme: és énbennem nincsen semmije” (Jn 14,30).
A Prognózis dalcímének parafrázisával élve “tele van a város szexel“, mert ma minden a szex körül forog. Ám annak idején ennek a kísértési pályának a megfelelő voltát az Ördög nem osztotta. Pedig Ő aztán a kísértés nagymestere! Tudom, ez egy kicsit elkeserítő és sokaknak csalódást okoz. KÍSÉRTÉSEK: éhség-evés, bemutatása az isteni hatalomnak, gazdagság-dicsőség- hatalom. De a SZEXEL nem kísérti Jézust. (Lehet azért, mert ezt még ő is ízléstelennek tartotta).
A BŰNTELEN EMBERI TERMÉSZETET BESZENNYEZI A NEMI VÁGY?
A kérdés azért fontos, mert emberi természetünkre a bűn nélkül is lehet jellemző a nemi vágy, vagyis a szexualitás. Ugyanakkor – amennyiben a Isten rossznak, bűnnek tartja az azonos nemhez való vonzódást, a homoszexualitást – úgy a tiszta természetnek nem lehet köze ehhez. Miért? Azért, mert
az emberi (tiszta) természetet nem természetlenes opcionalitással teremtette meg az Isten
Másképp fogalmazva: Isten amikor azt mondta, hogy “nem jó az embernek egyedül, szerzek néki segítőtársat, hozzá illőt” (1Móz 2,18), akkor nem véletlenül alkotja meg Ádámnak Évát. Nem mondhatjuk azt, hogy Isten Ádámnak Éva helyett akár csinálhatott volna egy Gézát, vagy Jenőt is és csupán a véletlenek szerencsétlen összjátéka Éva személye és neme. Tartok tőle, ha Ádám elé egy Gézát vezette volna az Úristen, akkor nem azt mondta volna, hogy “Ez már csontomból való csont, és testemből való test: asszonyembernek neveztessék…” (1Móz 2,23), inkább valami ilyesmit, hogy “ki ez pasas és mit keres itt?” – de ez csak fikció, mert ilyesmi egyáltalán nem történt.
Isten szánt-szándékkal- DIREKT egy nőt teremtett meg Ádámnak társául
A kérdésre a válasz, tehát ez: a bűntelen emberi természetet nem szennyezi be a természetes nemi vágy, de a természetellenes viszont igen. Ugyanakkor a kísértés nélkül a tiszta emberi természetben az ilyesmi nem nagyon merül fel. Mi több: még kísértéssel együtt sem! Én például bűnös ember vagyok, természetemben ott a bűn, de a homoszexualitással nehéz lenne engem kísérteni; az hagyján, de a Földön a férfiak nagy része pont épp így van, mint én.
Krisztusnak azonban mindkét nem iránt való vágyakozása azért abszurd gondolat (állítás), mert nem csak emberi, hanem isteni természete is volt!
A következő posztban erről lesz szó