Egy német falu protestáns leszbikus lelkészházaspárja vlogot indított még tavaly, éppen a világjárvány kezdetén.
A hírről a DW Magyar1 csatornája adott hírt, amit a Mandiner2 szemlézett. A vállalkozás rendkívül sikeresnek bizonyult, ma már több mint 22 ezer feliratkozója van az „Anders Amen” („Más Ámen) nevű csatornának. A két nő műsorában párkapcsolatról és hitkérdésekről beszél tabuk nélkül.
Lelkészekként elsősorban nem bibliai vagy teológiai igazságokkal szeretnék a nézőt képbe hozni, esetleg meggyőzni, hanem az általuk megélt nemi életformát kívánják megkedveltetni, leküzdve elsősorban a gyülekezeteken belüli ellenállást. Hogy a „Más Ámen” végül „Ámen” lehessen. Mindezt pedig úgy kívánják elérni, hogy beengednek közös életükbe, szerelmükbe, beszélgetéseikbe, hogy lássuk meg: ők szeretnivaló jó emberek.
Műsoruk egy széles folyamatnak része, mely a társadalmat a teljes szexuális átformálás mentén kívánja „megújítani”. Érdekes módon a helyi protestáns egyház új netes kampánya is ebbe a törekvésbe ágyazódik be videós munkásságukkal. Munkájuk tehát új kezdet része.
Abban kétségtelenül igazuk van, hogy mind az egyénnek, mind a társadalomnak, mind pedig a keresztyén egyházaknak időnként megújulásra van szükségük. Mert az ember életmódja idővel fenntarthatatlanná válik. Újat kell kezdeni egyéni szinten, amikor az embert elhagyják, becsapják, vagy eléri céljait és még mindig nem tökéletes minden. Újat kell kezdeni társadalmi szinten is, amikor valamilyen nagy katasztrófa következik be. Gondoljunk csak a közelgő trianoni évfordulóra. De újat kell kezdeni egyházi szinten is, amikor azzal szembesülünk, hogy a templomok kiürülnek.
Ha úgy tetszik maga az emberi történelem is újrakezdések sorozata. Ahol azonban folyamatosan újat kell kezdeni, ott valami lényegi nem változik. Ott legfeljebb az újdonság illúziójáról vagy valami régi újracsomagolásáról beszélhetünk. Ez pedig azt is jelenti, hogy maga az ember saját természetének fogja. Miközben képtelen lemondani végérvényesen az újrakezdés kényszeréről, addig azt az állapotot sem képes megteremteni önmagának, amiben teljesen megnyugodhat.
Ismerünk egyházi új kezdeteket. Mózes idejében a modern egyház aranyborjút öntött. Magyarországon a múlt rendszerben a modern egyház kidolgozta a „szolgáló egyház teológiáját”, mellyel elkötelezte magát a mindenkori államhatalom kiszolgálása mellett, ami akkor a kommunista ideológiát jelentette. Most éppen a biológiai nemiségen való átlépés az új kezdet. Az egyház egy része pedig még mindig modern akar lenni újat kezdve az aktuális korszellemmel. Dehogy van itt „Más Ámen”. Ez csupán egy régi-új illúzió, ami még mindig ragaszkodik ahhoz az évezredes tételhez, hogy az ember képes saját erőből újat kezdeni. Ezzel együtt pedig rendkívül veszélyes művelet, ami emberi életeket vezet meg és tesz tönkre.
Miközben minden bizonnyal teljes gőzerővel rendezik és forgatják a „Más Ámen” legújabb, legmodernebb, legszerethetőbb és leginkább tabuk nélküli részét, addig a keresztyén világ Pünkösd ünnepére készül.
2000 évvel ezelőtt Jeruzsálemben Isten természetfeletti jelenléte láthatatlan, de valóságosan emberek életébe tört be.
A Szentlélek eljövetelét követően pedig egy Péter nevű tanítvány új kezdetről beszélt. Isten újrakezdéséről, mely Ábrahám elhívásával kezdődött. Ami Izráel néppé válásában folytatódott. Ami Jézus Krisztus halálával, feltámadásával és mennybemenetelével teljesedik be.
Pünkösd az az új közösségi tapasztalattal, mely az ember számára saját erőből elérhetetlen volt. Az emberiségnek egy új egysége jelenik meg, amit nem emberi erő vagy politikai törekvés hozott létre. Pünkösd áttöri az emberi elkülönülés lényegét, a lelki távolságot és benne Isten kezd újat! A pünkösdi új kezdet egy új lelki közösségi tapasztalattal kezdődik. Mert az ember új kezdeteinek sorozatos befulladását elsősorban nem a nemzetek, a nyelvek, a politika, a filozófia vagy a vallás okozza, hanem a Biblia Istenétől való lelki távolság. Minden más ennek a következménye. Az Isten általi új kezdet belülről kifelé haladva formálja át az embert és végül átalakítja a világot.
Az újrakezdés lehetőségét nem a tudomány, nem a természet, de nem is egy filozófiai eszme vagy politikai párt hozza el, hanem a Jézus Krisztus munkája nyomán jelen levő Szentlélek Isten. Az újrakezdés az ember természetét célozza meg. Az új először is lelkileg jelenik meg ebben a világban. Isten természetfeletti munkáját az evangéliumi igehirdetés teszi érthetővé az ember számára. Nem az emberi tettek, nem az áldozatok, nem az önképzés, az utazás, a felhalmozás, hanem a Jézus Krisztusról szóló evangélium. Azért tudunk újat kezdeni, mert immár létezik egy minőségileg új ember Isten jelenlétében, Jézus Krisztus, aki mennybe ment.
Az igazi megújulást egyedül ő hozza el, mely után nem kell és nem is lehet újat kezdeni
1https://www.youtube.com/c/DWMagyar/featured
2https://mandiner.hu/cikk/20210508_leszbikus_lelkeszparrol_szol_a_dw_magyar_legujabb_videoja?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=mandiner&fbclid=IwAR15c5YsKl2q8PcX6Ksh80TRIoCfNVqZE32z3ch1QYl8hupRD-Zi895ZEh4
1 comment
Tágas kapu, széles út.