Szerény javaslat egy jövendő LMBTQ-érzékenyítő oktatásra alkalmassá tevő képzésről
A Bajnai-kormány 2009-ben bevezette volna gender-szemléletű nevelést az óvodákban. Akkor még ez – becsszó! – a nemi sztereotípiák ellensúlyozását szolgálta volna a legkisebbek között. Ez akkor azt jelentette volna, hogy a korábbi példák alapján fel kellett volna eleveníteni a „ma már lányok is lehetnek traktoristák!” szlogeneket. Hogy közben a genderista élcsapat milyen párhuzamos előretörést produkált volna a magasabb oktatási fokokban, megfelelő módon elárulja az alábbi 2010-es képzési anyag:
http://melegsegesmegismeres.hu/wp-content/uploads/2018/06/lmbt-erzekenyito-kepzes-oktatas.pdf
Antifasiszta népfrontunk, akarom mondani: szivárványosan egyesült ellenzékünk valós kórmányzásra készülő oktatási árnyékkabinetje számára lenne néhány példatári kiegészítésem. Munkámat az motiválta, hogy a mai élet körülményei között is gyorsan lehessen alkalmazkodni az eltelt több mint egy évtized robbanásszerű tartalmi és szakmódszertani fejlődéséhez, nehogy valaki dohszagú javaslatokat vegyen elő poros fiókok, régi merevlemezek vagy kiselejtezett titkos szerverek mélyéről.
Szerény javaslataim tehát a következők:
Történelemből fel kellene frissíteni az egyébként szellemes „Híres homoszexuálisok panaszfala” vizuálisan kissé már idejétmúlt szemléltető grafikáját. Különben is, hol a „Híres queerek panaszfala”?! Ma már tíz év történelmi léptékű időtáv, amely bizonyára kitermelte már a megfelelően tematizálható példaszemélyeket. Csak meg kell őket találni. Miféle avítt tartalom a nőmozgalmak történetének tanítása?! Dicső szexuális forradalmunk újabb hullámaként ma már a a kirekesztő feminizmus elleni transz szabadságharc 2021-es történeti kezdetei az aktuálisak. Az ósdi, leginkább frontális osztálymunkára tervezett tematikát ki kellene egészíteni de Sade márki „Szodoma százhúsz napja” vagy Foucault „A szexualitás története” című könyve megfelelő részeinek forráselemző feldolgozásával. Mivel nagyon fontos a kompetencia-fejlesztő oktatás, lehetőséget kell adni, hogy önként jelentkező diákok az olvasottakat peep-show-szerű szobákban azonnal ki is próbálhassák. Az órára való megfelelő felkészülés jegyében módszertani szempontból javasolt elégséges mennyiségű hányástartó vödör beszerzése.
Földrajz módszertan szempontjából aggályosnak tartom az LMBTQ-emberek elhelyezkedése és migrációja térbeli ábrázolását. Mi az, hogy érdekes nemzetközi kutatások alapján?! Az elüldözött CEU azonnali visszatelepítésével a progresszív magyar szociológia azonnal képes lesz a hasonló egyenértékkel bíró hazai kutatások elvégzésére. Ugyanakkor a felvetett tematikával szemben még így is komoly aggályok merülnek fel. Mi van akkor, ha az derül ki, hogy az iszlamizálódó Nyugat-Európa LMBTQ-közösségeinek migránsai a homo- és transzfób Magyarország találnak menedéket?! Véleményem szerint e mellékfeltételezésekre vezető káros végkövetkeztetés csakis úgy kerülhető el, hogy („csak annak hiszek, amit magam hamisítottam” jellegű) térképünk egy olyan ország képét tárja a fiatalok elé, amely bizonyos területi koncentrációk mellett sem elég diverz. A toleráns magyarországi területek (értsd: baloldali választókerületek) hamarosan úgyis bevezetik az iszlamofóbia tilalmát. Az alacsony LMBTQ-koncentrációjú területeken (értsd: jobboldali választókerületekben) ellenben elő kellene írni a korbács bevitelét, ahol a tanárok szigorúan magukat csapdosva, síró bűnbánattal vallhatnák meg a szűkebb pátria LMBTQ-fób jellegét!
Előterjesztésem végén azt a keserű megállapítást kell tennem, hogy valamiért a Háttér Társaság korábbi képzési anyaga kifelejtette a hittan tantárgyat a NAT-kiegészítendők közül. Nem mértéken felüli módja az állami befolyás megfelelő irányú érvényesítésének, és egyáltalán nem az egyházi autonómiák megsértése ezen a területen, Szodoma és Gomora történetének kötelező, egységes narratíva szerint elemzését előírni bibliaismeret tárgykörben. Legyen kénytelen az álkeresztény társadalom is szembesülni azzal, hogy az Isten szabadságkorlátozó, homofób és tehetetlen. Az erőszakos és gátlástalan náci nyomulás eltűrése rontja meg általában a társadalmi szeretetet, és véletlenül sem a homoszexuálisok. (Akik – mint a Netflix-sorozatokból is tudjuk – kizárólag egymást hűségesen szeretők, végtelenül humorosak és csúcsfejek lehetnek, genetikusan pedig másként sem tudnak viselkedni, csakis békésen.)
Lót ellenben rút gyermekbántalmazó: még lányait is felajánlotta volna, csak hogy vendégeit védje. Mi ez, ha nem a homoszexuálisok megszégyenítő zaklatása?!” Ráadásul ókonzervatív: Mi az, hogy jegyben járó lányai még szűzek?!” Tudni lehetett volna, hogy a náci Lót személyének megtűrése szegény menekültek és a város közösségének békéje elleni támadást fog eredményezni! És különben is: Jézus Krisztus is az első sorokban menetelt volna Lót házának meglátogatásakor (Ja? Hogy ő Isten Angyalaként be is jutott Lót házába? – Annál jobb.) A gyermekekben okozott feszültség feloldására, a mindent és mindenkit is (kivéve a fundamentalistákat) szerető Isten nevében gyors népmesei fordulattal le is kell zárni a történetet azzal, hogy Szodoma és Gomora lakói boldogan éltek, amíg meg nem haltak. Ha a gyerekek netán megkérdeznék, mikor történt utóbbi, akkor hangsúlyozzuk, hogy a bűnös városokat még aznap este pusztító ítélettel eltörlő Isten csakis egy vérszopó zsidó törzsi istenség lehetett. Ne aggódjunk, belőlünk pusztán a palesztinokért és a klímáért való aggódás beszél, így szavaink egyáltalán nem számítanak majd antiszemitának.
Aki úgy gondolja, hogy a fentebb leírt túlzások mindössze egy újabb fejezet az
„énilyenjelenséggelsohanemtalálkoztam”,
„ezekcsakolyanatipikusszélsőségekgyűlöletkeltőbemutatásai”,„foglalkozzonazegyházaszegénységgelésatársadalmiigazságtalanságokkal”,
valamint
„foglalkozzonakormányazországégetőoktatásegészségügyproblémáival”
történetből, annak tökéletesen igaza van.